Acest site folosește cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, iți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Vezi și politica noastră de confidențialitate

N E X U S
Nexus ERP

Nexus ERP progres

loading

Cerinţe hardware


Cerințele recomandate pentru sistemele de calcul diferă în funcție de destinația lor în sistemul informatic.

 

Astfel, pot exista trei situații:

1. Calculatorul are destinația de server și va găzdui serverul de baze de date.

2. Calculatorul are destinația de stație de lucru/client pentru serverul de baze de date.

3. Calculatorul va găzdui și serverul de baze de date și aplicația client.

 

Cazul de la punctul 3 este asimilat ca și cerințe de sistem cu cazul de la punctul 1.

 

În același timp, cerințele recomandate pentru sistemele de calcul diferă și în funcție de nivelul implementării: numărul de stații și volumul de date.

În consecință, aici ne sunt prezentate recomandările minimale, pentru o implementare simplă, urmând ca ulterior să apelăm la sfaturile unui consultant de vânzări.

 

Server (64 biti)

 

Hardware

  • Procesor: i7 (sau procesor mai recent)
  • RAM: 32GB

 

Sisteme de operare compatibile

  • Windows 10/11 pe 64 biti
  • Windows Server 2016
  • Windows Server 2019

 

Server

 

Stație de lucru

 

Hardware

  • Procesor: i7, i5
  • RAM: 4GB
  • Display: rezoluție peste 1024x768, iar rezoluția optimă este de 1920x1080

 

Sisteme de operare compatibile

*Windows 10/11

 

Server

 

 

Alte cerințe

  • Atât pe server, cât și pe stațiile de lucru trebuie să avem instalată versiunea de .NET Framework curent folosită de aplicaţiile Nexus.

 

 

Recomandări

 

  • Dacă considerăm că baza noastră de date este importantă și nu ne permitem să o pierdem accidental (incendiu, furt, viruşi, ransomware,...etc) producătorul ne recomandă să ne luăm următoarele măsuri:
    • Utilizăm pe server doua sau mai multe SSD-uri conectate în "oglindă", RAID 1/RAID 10
    • Pentru stocarea de siguranță utilizăm un sistem NAS conectat în reţeaua noastră locală sau un serviciu Cloud de stocare.
    • Utilizăm UPS-uri profesioanle programate să închidă automat server-ul atunci când se atinge un nivel critic de încarcare a bateriei.

 

  • Dacă considerăm ca este esențial pentru afacerea noastră ca sistemul informatic să fie 24h din 24h funcțional producătorul ne recomandă să luăm următoarele măsuri:
    • Pentru servere vom utiliza brand-uri consacrate.
    • Serverele să aibă în dotate inclusiv componente de rezervă, cum ar fi: sursă de alimentare, SSD, placă de reţea, etc.
    • Utilizăm UPS-uri profesionale și grupuri electrogene.

 

  • Utilizăm doar drivere testate și aprobate pentru sistemul de operare deținut (driver = software-ul necesar pentru funcționarea dispozitivelor hardware, de ex.: driver pentru imprimantă).

 

  • Configurăm antivirusul pentru a excepta de la scanare fișierele bazelor de date, mai exact extensiile MDF si LDF.

 

  • Instalăm doar aplicaţii care ne sunt strict necesare.
    • Orice aplicaţie nouă poate veni, fără să fim atenţionaţi, cu multiple servicii care ruleză rezident indiferent dacă folosim sau nu aplicaţiile respective.
    • Toate aceste servicii ne încarcă inutil calcultoarele (memorie, procesor, spaţiu de stocare), iar uneori pot provoca inclusiv blocarea sistemului de operare.
    • Pe cât posibil, instalăm cât mai puține programe care rulează ascuns (servicii și programe rezidente în memorie).

 

  • Pentru a crește viteza de lucru a unor PC-uri deja existente, acolo unde este posibil, producătorul ne recomandă să upgradăm următorele componente:
    • înlocuim HDD-ul existent cu unul de tip SSD M.2.;
    • dublăm memoria RAM.

 

  • Înainte de introducerea în sistemul informatic a unui nou calculator testăm pentru 48 ore acel sistem prin menţinerea lui deschis şi rularea periodică a unor aplicaţii speciale de testare.

 

  • Ținând cont, în primul rând, de faptul că oprirea unui sistem de calcul din rețeaua noastră poate duce la oprirea vânzărilor este indicat să respectăm cât mai multe din recomandările de mai sus și bineînţeles să ţinem cont de recomandările specialiștilor IT de la care achiziționăm sistemele de calcul în cauză.

  •     Cum putem obţine ajutor?
  • Instalare aplicaţie server Nexus ERP