Acest site folosește cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, iți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Vezi și politica noastră de confidențialitate

N E X U S
Nexus ERP

Nexus ERP progres

loading

Definire rețete


În modulul Catalog rețete putem defini și modifica rețete pentru produsele și serviciile comercializate în activitatea firmei.

 

Definire rețete

 

Pentru a defini o rețetă nouă vom apela butonul Adaugă din meniul de sus sau tasta Insert de la tastatură.

În noua fereastră deschisă vom completa pentru început datele din antet după cum urmează:

  • Tip document - putem defini o rețetă pentru un produs sau pentru o subclasă. În cazul rețetelor definite pe subclase toate produsele aflate într-o subclasa vor avea ca și consum aceleași ingrediente și aceleași cantităti;
  • Data - vom completa data de operare a documentului;
  • Cantitate - vom completa numărul de produse finite pe care dorim să-l obținem din rețeta curentă;
  • Produs/Serviciu - vom alege produsul sau serviciul pentru care dorim să definim o rețetă;

 

Este foarte important să selectăm corect contul pentru care se definește rețeta. De exemplu putem defini o rețetă pentru un semifabricat care va intra ulterior în componența rețetei aferente unui produs finit.

 

  • Linie producție - acest câmp se va completa în cazul în care sunt utilizate diverse utiliaje și vehicule în fabricarea produselor/serviciilor, acest mod de lucru fiind specific producției în serie. Pot fi definite mai multe linii de producție, aferente fiecărei etape de prelucrare (etichetare, ambalare etc.);
  • Gestiune - putem seta mai multe rețete pentru același produs dar din gestiuni diferite. Astfel vom seta gestiunea pentru care dorim să utilizăm rețeta creată;
  • Mod calcul dată expirare - pentru rețeta definită putem stabili care este metoda de calcul a valabilității produsului rezulat în urma lansării în producție;
  • Preț prestabilit - acest câmp permite setarea unui cost de producție fix. Astfel, produsul rezultat în urma rețetei va avea prețul prestabilit, indiferent de costurile directe sau indirecte.

 

O rețetă poate fi utilizată în producție doar dacă este Activă, adică dacă avem bifa pusă în dreptul câmpului Activ.

 

După ce am completat antetul documentului și am ales produsul pentru care dorim să definim o rețetă, putem să adăugăm componetele pe liniile rețetei. Din meniul de sus apelăm butonul Adaugă și selectăm butonul Ingredient. Ne poziționăm pe contul aferent produselor pe care dorim să le adăugăm în rețetă, căutăm după denumire sau cod extern și dăm salvare.

 

Definire rețete

 

În fereastra nou deschisă completăm cantitatea de produs care intră în componența rețetei, prețul estimat și faza în care va fi realizat consumul. De asemenea, putem stabili și ce tip de materie primă reprezintă ingredientul:

  • de bază - va fi inclus implicit în rețetă;
  • secundară - va fi inclus implicit în rețetă însă avem obțiunea de a-l șterge ulterior;
  • opțională - nu este inclus implicit în rețetă, însă poate fi adăugat ulterior.

 

Definire rețete

 

La nivelul unei rețete putem să adăugăm anumite costuri cu servicii terți, manoperă etc. Apelăm butonul Adaugă din meniul de sus și selectăm butonul Manoperă. În fereastra nou deschisă vom selecta tipul de manoperă, cantitatea și faza în care se aplică apoi operăm butonul Salvez.

 

Definire rețete

 

Prepararea unui produs poate necesita mai multe etape sau faze. Astfel, putem menționa aceste etape de prelucare în tab-ul Faze. Spre exemplu, dacă pentru rețeta de Pizza dorim realizarea separată a consumului pentru blat, îl vom include într-o fază separată.

 

Definire rețete

 

În final după ce am adăugat toate ingredientele și costurile privind manopera vom valida rețeta.

 

Dacă vom reveni în fereastra principală, vom putea observa toate rețetele definite, având posibilitatea de a adăuga mai multe coloane. Vom merge în partea dreapta-sus, click pe butonul setări și selectăm coloane modul.


  •     Limitare amortizare autoturisme
  • Lansare productie din bonuri nedescarcate