Adăugarea vehiculelor și utilajelor
În cadrul acestui modul avem posibilitatea de a defini vehiculele și utilajele pe care le vom folosi în toate documentele introduse, dacă vom dori să avem această evidență.
Fereastra de adăugare permite introducerea unui volum destul de amplu de informații, iar pe măsură ce se operează documente în care se face legătura cu vehiculul în cauză, programul va actualiza aceste date pe tab-urile corespunzătoare.
Ce putem defini și ce este obligatoriu
Pentru salvarea articolului este necesar să completăm numai câmpurile:
- Tip auto - Autovehicul sau remorcă
- Numărul de circulație
Dacă dorim să cunoaștem mai multe informații despre autovehicul, atunci ne putem folosi de câmpurile puse la dispoziție în antet și pe tab-urile Detalii, Specificații, Taxe/Asigurări, Întreținere, Alte cheltuieli, Personal și putem atașa imagini sau alte tipuri de documente aferente acestor autovehicule.
Detalii
Specificații
Taxe/Asigurări
Adăugarea diferitelor taxe și asigurări aferente fiecărui vehicul în parte este extrem de utilă pentru a avea o evidență în timp real și pentru a putea fi avertizat utilizatorul în cazul atingerii scadenței acestor documente. Introducerea presupune completarea manuală a tipurilor de documente urmărite, iar o dată salvată denumirea, aceasta se păstrează pentru operațiunile viitoare.
Înregistrarea poate fi sau nu blocantă, în sensul că dacă vom activa bifa, nu se vor putea selecta vehiculele pe documente (facturi intrare, bonuri etc).
Întreținere
În funcție de tipurile de mentenanțe definite în modulul cu același nume, vom introduce informațiile în tab-ul Întreținere.
Apelăm butonul Adaug, iar în fereastra de mentenanță deschisă vom completa tipul, data programării, responsabilul, kilometri atinși pentru următoarea revizie sau numărul de ore pentru funcționare, dar vom adăuga și piesele de schimb utilizate. Direct de aici se poate genera și bonul de consum pentru materialele selectate.
Foi de parcurs
Dacă în modulul Foi de parcurs vom introduce informații referitoare la rutele parcurse, atunci pe acest tab vom regăsi cumulate toate aceste detalii care ne pot ajuta pentru a efectua diverse analize referitoare la acest vehicul.
Bonuri de consum
Regăsim aici detalii despre toate consumurile aferente vehiculului selectat, fie că acestea au fost înregistrate prin modulul Ieșiri- Bonuri de consum materiale, fie direct de pe mentenanța adăugată.
Facturi furnizori
Dacă în Intrări, în modulul de Facturi furnizori, înregistrăm un document, iar în liniile sale repartizăm articolul pe vehiculul urmărit, atunci informația aceasta se va regăsi și în tab-ul de Facturi furnizori de pe vehicul.
Alte cheltuieli
Ceea ce nu se înregistrează prin modulul de intrări, respectiv documente ce nu au un cod fiscal pe ele, cheltuieli nedeductibile, dispoziții de plată către personalul propriu, toate acestea se pot înregistra prin tab-ul Alte cheltuieli.
Facturi clienți
În aceeași manieră, informațiile înregistrate pe facturile de client pe care am alocat un vehicul, în linia articolului, se vor regăsi în tab-ul corespunzător.
Personal
Alocarea personalului sau, cu alte cuvinte, a șoferilor, pe vehicule ne facilitează diferite operațiuni în program, planificări de trasee și rute și este necesară pentru a ține evidența foilor de parcurs.
Linkuri
Așa cum ne-am obișnuit în fiecare modul al programului, avem și aici posibilitatea de a adăuga atașamente de tip jpg sau pdf, după nevoie.
În meniul din partea dreaptă putem regăsi informații legate de avertizările active pe acest vehicul, de aprobări, log operare:
Avertizări
Funcțiile de avertizare ne permit urmărirea îndeaproape a situației taxelor și asigurărilor pe fiecare vehicul în parte, expirarea reviziilor, iar configurarea acestora o poate face fiecare utilizator după caz (se pot stabili termene de avertizare, selecție de vehicule după tipuri de proprietate etc)
Mesajul de avertizare configurat să se afișeze la deschiderea modulului este astfel: