Vânzare în baza unui contract fără emitere bon fiscal
Companiile pot întocmi între ele contracte prin care comercializează produse în baza unui contract, cu facturarea ulterioara a sumelor aferente acelor produse, plata fiind realizată prin cash sau virament.
Vom folosi varianta de vânzare prin contract fără emitere de bon fiscal.
Această procedură presupune că pentru vânzări, nu vom emite bon fiscal pe casa de marcat ( putem și chiar este recomandat să emitem o notă de plată prin care să avem o dovadă a predării bunurilor ). În backoffice, se va înregistra un bon fiscal, cu metoda de plată Contract.
Ca mod de lucru, în primul rând din modulul Easy retail operăm un bon:
- adăugăm produsul pe bon ;
- adăugăm clientul pe bon;
- în fereastra plăți, apelăm butonul Contract și selectăm ultima opțiune: Contract fără bon și închidem bonul fiscal.
În partea de backoffice regăsim bonul fiscal operat și la finalul zilei facem închiderea fiscală în mod normal .
Cel mai probabil facturarea acestor bonuri se va realiza la finalul lunii. Între timp se efectuează închiderea fiscală, fie din interfață, fie din backoffice. Așadar, urmărim ce se întâmplă în urma închiderii fiscale.
În primul rând, dispar bonurile fiscale din fereastra de bonuri fiscale și regăsim sumarul zilei în fereastra Vânzări retail.
În același timp, se realizează în mod automat un document generator de notă contabilă în modulul Financiar -> Venituri în avans.
Contul de venituri în avans îl setăm în modulul Facturi clienți în fereastra Opțiuni -> Articol fct. bonuri contract client . Aici deschidem fereastra de căutare și selectăm contul 472 și definim un articol avans pe care se vor înregistra notele contabile.
La finalul lunii, creăm factura către client, intrând în modulul Facturi clienți , completăm antetul, iar la adaugarea liniilor facturii apelăm butonul Adaug , opțiunea Din bonuri fiscale cu contract client.
Apelând butonul Caută, îmi aduce toate bonurile care au modalitatea de încasare Contract. Aici selectăm bonurile pe care dorim să le încărcăm în factură, salvăm și validăm factura.
Factura va arăta ca în imaginea următoare, ea putând fi încasată prin ce metoda se dorește.
După validarea documentului, primim mesaj dacă dorim operarea unui document de venituri în avans. Selectăm Nu, întrucât avem deja generat acest venit în avans din închiderea fiscală.
Notele contabile care se generează le vedem la apelarea opțiunii Vizualizare note contabile :
Rulăm procedura de colectare și verificăm descărcarea de gestiune. În urma verificărilor vedem și faptul că produsul a fost scăzut din stoc o singură dată, când s-a validat bonul fiscal. Clientul va realiza plata facturii și vom înregistra operațiunea în funcție de specificul ei.