Operarea unui retur la bon fiscal
Conform art. 37 din HG 479/2003, returul la un bon fiscal aferent vânzării de marfă se realizează prin întocmirea unui dosar care va cuprinde:
- nota de recepție și constatare de diferențe, întocmită în baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectivă;
- dispoziția de plată-încasare către casierie;
- factura înregistrată în condițiile legii.
Pentru exemplificarea unui retur la bonul fiscal vom opera în interfața de vânzare de tip supermarket un bon. Operațiunea de retur este permisă cât timp configurăm acest lucru în backoffice, la nivelul POS-ului de pe care operăm, tab-ul Drepturi. Putem fie să permitem operațiunea oricărui utilizator, fie să fie necesară aprobarea unui utilizator de tip administrator.
Avem opțiunea să returnăm integral produsele de pe bon sau putem să returnăm doar anumite produse. Astfel, dacă dorim să returnăm un singur produs ne vom plasa pe articolul specific si apăsăm butonul Returnez produsul. În cazul în care returnăm integral vom apela butonul Returnez toate produsele. Produsele returnate se vor muta din grid-ul din partea dreapta în cel din partea stângă cu valoare negativă.
După ce am selectat produsele pe care dorim să le returnăm vom apela butonul Salvează. Vom primi un mesaj de avertizare conform căruia suntem informați că se va înregistra o factură de retur prin care se va închide soldul prin dispoziție de plată.
Confirmăm operațiunea și revenim în interfața de vânzare. Înregistrarea contabilă o vom regăsi în modulul Financiar - Casa în lei.
Putem tipări dispoziția de plată pentru a putea fi înregistrată în casierie, ca dovadă a returului operat. Operăm click-dreapta pe dispoziție și alegem din lista de Rapoarte - Dispoziție de plată/încasare.
Ordinea operațiunilor și notele contabile aferente sunt următoarele:
- Înregistrarea contabilă inițială a vânzării:
- Înregistrarea facturii de retur:
- Înapoierea banilor pe baza Dispoziției de plată către casierie: