Acest site folosește cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, iți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Vezi și politica noastră de confidențialitate

N E X U S
Nexus ERP

Nexus ERP progres

loading

Efectuare plăți și încasări cu documente compuse


Nexus ERP permite operarea de documente compuse în cadrul modulului Casa în lei.
Acest lucru înseamnă generarea de articole contabile compuse aferente unui singur document.
 
Pentru a putea face acest lucru este necesară mai întâi crearea de modele de documente.
Crearea modelelor de documente se face apelând comanda Modele din partea de sus a modului Casa în lei. Un tutorial complet de creare a modelelor de documnete putem regăsi în acest articol: Creare modele documente.
 
Pentru a putea face un document compus, în pagina de creare model, în afară de câmpurile standard, trebuie bifată și opțiunea Document compus. Bifând această opțiune, observăm inactivarea câmpului Cont și activarea câmpului Conturi. În acest câmp vom completa conturile dorite, separate prin virgulă. În imaginea de mai jos observăm un exemplu de plată multiplă prin contul 5311 - Casa în lei a unui partener, având ca și conturi corespondente 401.01 și 404.
 
Efectuare plăți și încasări cu documente compuse
 
ATENȚIE: Conturile multiple separate prin virgulă trebuie completate cu analiticul contului respectiv, nu cu sinteticul. De exemplu, dacă în Balanța de verificare avem contul 401.01, așa îl vom completa și în model ( NU 401).
 
O setare obligatoriu de efectuat este activarea opțiunii Utilizare plăți compuse din opțiunile modulul financiar Casa lei.
 
Efectuare plăți și încasări cu documente compuse
 
După creare, vom regăsi modelul ca una din opțiunile de adăugare înregistrări (Ieșim din modul și reintrăm dacă nu regăsim modelul la adăugare).
 
Efectuare plăți și încasări cu documente compuse
 
În fereastra deschisă vom completa datele necesare:
  • număr document
  • dată document
  • tip beneficiar (Partener)
  • beneficiar
  • opțiunea de repartizare automată a facturilor (dacă este cazul)
  • opțiunea de validare document
În partea de jos a ferestrei vom bifa conturile dorite și sumele aferente fiecărei linie în parte.
 
Efectuare plăți și încasări cu documente compuse
 
La apelarea comenzii Salvez se va genera un document, având ca valoare suma aferentă înregistrărilor efectuate.
 
Efectuare plăți și încasări cu documente compuse
 
În cazul documentelor compuse, articolul contabil este generat după operațiunea de Colectare articole B.V. (nu regăsim articolul la click dreapta -> Vizualizare articole contabile).

  •     Casa in lei
  • Prezentare interfață