Inregistrare oferte de la furnizori
În modulul Oferte de la furnizori putem vizualiza, adăuga, modifica și șterge ofertele primite de la furnizori. Avem totodată acces la informații precum termen de valabilitate ofertă, data livrare, deviz. Adăugarea, modificarea sau ștergerea datelor este permisă utilizatorilor ce au drept de scriere în modul și numai în sesiunile deblocate.
Operațile din fereastra principală a modulului sunt:
Adaug: Adaugă un articol nou;
Deschid: Deschide înregistrarea curentă;
Anulez: Anulează documentul dorit;
Șterg: Șterge înregistrarea curentă;
Raport rapid: Previzualizare date afișate pe ecran;
Rapoarte customizate: Oferă posibilitatea vizualizării rapoartelor existente și configurarea unora noi (Configurare rapoarte, Borderou oferte, Listă produse ofertate, Ofertă de la furnizori-Formular).
Opțiunea configurare rapoarte deschide o nouă fereastră cu următoarele taburi:
- Câmpuri: acest tab oferă posibilitatea ștergerii, ordonării, adăugării unor noi câmpuri precum și configurării avansate a coloanelor;
- Filtre/Grupări/Ordonări: acest tab oferă posibilitatea grupării, ordonării și filtrării după Adresă partener, Agent partener, Atribut fiscal, Centru de profit, Cod fiscal, Cod țară, Data creării, Dată expirare, Dată livrare, Data modificării, Dată ofertă, Denumire țară, Furnizor, Județ partener, Limita de creditare, Localitate partener, Nr. registru com., Plătitor de TVA, Restanță maximă, Status ofertă, Telefon partener, Tip doc., Tip partener UE, TVA la încasare partener, Zonă comercială;
- Setări: posibilitatea de a selecta Perioada (Fixă, Dinamică, incluzând perioada curentă, Dinamică, excluzând perioada curentă), afișarea filtrelor, dimensiunea și orientarea paginii;
- Texte: Text expediere raport prin e-mail, Text suplimentar antet raport, Text suplimentar subsol raport, Semnături de introdus pe raport;
- Afișare/Tipărire: Margini rapoarte, Afișare/tipărire raport, Opțiuni avansate;
- General: pot fi completate câmpurile Cod raport, Raport de bază, Denumire raport, Grupare, Ordine afișare, Nivel de confidențialitate, Salvare ca atașament la validare, Trimitere email la validare,
Arhivare electronică, Raport de tip centralizare, Semnătură digitală, Accesibil online, Raport imprimat pe verso primei pagini, Rap. Afiș., tipărite și trimise pe mail la sfârșit, Utilizatori.
Import: Buton care oferă posibilitatea importului de oferte de la furnizori din alte fișiere (Import oferte furnizori prin protocolul Importex, Anularea unei sesiuni din import Importex);
Export: Se deschide procedua de export a datelor;
Refresh: Aduce din nou datele pe ecran;
Favorite: Adaugă în lista de module favorite pentru a fi accesate din Pagina Mea sau în lista de module inițiale (Adaug la favorite, Adaug la startUp);
Închid: Închide fereastra curentă.
În partea dreaptă a ferestrei sunt întâlnite opțiuni cu ajutorul cărora se pot importa documente prin protocolul importex într-o singură tranzacție, blocând resursele necesare până la finalizare (această opțiune are efect pe societatea curentă pentru toți utilizatorii. Modificarea opțiunii necesită drepturi de administrator.), pot fi afișate grupările separat în tree-ul din partea stângă a modulului (această opțiune are efect pe societatea curentă, pentru utilizatorul logat. Modificarea opțiunii nu necesită drepturi de administrator.), opțiuni în care se poate seta modul de redimensionare a coloanelor, fie se redimensionează automat în funcție de lățimea monitorului, fie apare scroll (acestă opțiune are efect pe societatea curentă, pentru utilizatorul logat. Modificarea opțiunii nu necesită drepturi de administrator.), opțiuni care constau în stabilirea nivelului logului de operare asupra documentelor (de bază, avansat, detaliat), stabilirea blocării sesiunii de lucru doar pentru modulul în cauză și setări privind operațiunile salvate în log-ul de operare.
Pe lângă aceste opțiuni există posibilitatea prefiltrării după Status, Tip doc., Furnizor, Centru profit, a grupării după Centru de profit, Dată doc., Furnizor, User creare, User modificare și a generării de avertizări și aprobări.
În colțul din dreapta sus există o rotiță pentru configurarea coloanelor afișate în modul, a liniilor afișate în pagina de detalii, precum și pentru reîncarcarea coloanelor implicite în modul.
Adăugarea unei oferte noi se realizează apelând butonul Adaug din meniul de sus.
Avem aici posibilitatea de a adăuga o ofertă nouă sau o cerere de ofertă.
Prin apelarea butonului Adaug apare o nouă fereastră în care pot fi completate câmpurile:
- Tip document: se alege tipul documentului (Ofertă, Cerere ofertă);
- Număr: acest număr poate fi preluat automat, dacă se alege carnetul din nomenclatorul de carnete (Nomenclatoare-Administrare-Carnete);
- Data: se completează cu data ofertei primite de la furnizor, fiind permise doar valori ale datei din sesiunea curentă a programului;
- Furnizor: se alege numele furnizorului ofertei, ales din nomenclatorul de parteneri;
- Centru de profit: se completează cu numele centrului de profit, ales din nomenclatorul de centre de profit;
- Detalii livrare: se completează cu detaliile de livrare cu privire la produsele din oferta de furnizor;
- Valabilitate ofertă: se completează cu data expirării ofertei;
- Dată livrare: se completează cu data programată de livrare a produselor din oferta pentru furnizori;
- Deviz implicit: se alege devizul implicit pentru ofertă;
- Termen plată: se completează, în zile, termenul de plată către furnizor;
- Mod de plată: se completează modul prin care este efectuată plata;
- Status: se completează statusul cererii de aprovizionare: ofertă acceptată, ofertă refuzată, ofertă neanalizată;
- Mod transport: se alege modul de transport.
Operații întâlnite în tab-ul Ofertă.
- Operații: Operații suplimentare (Deschid modulul, Adaug articol nou- Blank, Adaug articol nou prin copiere, Salvez și adaug articol nou – Blank, Salvez și adaug articol nou prin copiere, Salvez și închid, Salt la precedentul articol, Salt la următorul articol);
- Salvez: Se salvează modificările făcute în fereastra curentă;
- Validez: Se validează documentul curent;
- Adaug: Se adaugă un articol nou (Articol, Articol simplificat, Din referate aprovizionare, Din alte oferte de la furnizori);
- Deschid: Se deschide înregistrarea curentă;
- Șterg: Se șterge înregistrarea curentă;
- Raport rapid: Pentru previzualizare date afișate pe ecran;
- Rapoarte customizate: Se oferă posibilitatea vizualizării rapoartelor existente și configurarea altora noi (Configurare rapoarte, Cerere ofertă, Formular ofertă furnizor, Ofertă de la furnizor, Ofertă de la furnizor-Formular);
- Conversie la deviz implicit: Buton cu ajutorul căruia se face conversia la devizul implicit;
- Închid: Se închide fereastra curentă.
Adăugarea articolelor în ofertă se realizează cu butonul Adaug din meniul de sus.
Avem posibilitatea de a adăuga:
- fiecare articol individual: având grijă să fim pozitionați pe contul corect în fereastra de editare ce se deschide;
- articol simplificat: caz în care vom completa doar numele articolului , contul corespondent fiind cel setat ca implicit pe clasa produsului;
- din referate aprovizionare
- din alte oferte de la furnizori: caz în care se va deschide fereastra de căutare și vom alege documentul din care vrem să aducem articole și articolele din acesta.
Pe măsură ce se lucreaza și se prelucrează informațiile, oferta poate avea mai multe statusuri pe care le putem modifica manual din antetul documentului:
- Oferta acceptată;
- Oferta refuzată;
- Oferta neanalizată.
Înainte de a inchide fereastra, validăm informațiile cu butonul Validez din meniul de sus.