Organizare clădiri și camere
Modulul de Organizare clădiri și camere, permite definirea tuturor spațiilor deținute de o societate, dar și structura acestora.
În primul pas vom defini tipurile de camere existente.
Intrăm în meniul Tipuri de camere și apelând butonul Adaug începem să le creăm:
Fereastra de definire a camerelor permite evidențierea atributelor existente pentru fiecare tip de cameră.
Aici putem defini :
- Clasificare 1: cameră, apartament, bungalou, etc.;
- Clasificare 2: simplă, dublă, triplă, etc;
- Clasificare 3: standard, superioară, deluxe, etc ;
- alte opțiuni: tv, fumători, frigider, etc.
Fereastra principală a acestui modul permite vizualizarea, gruparea, ordonarea și modificarea ușoara a camerelor.
Următorul pas în configurarea spațiului hotelului se realizează în modulul Organizare clădiri și camere. Aici definim clădirile, numărul de etaje, paliere, numărul de camere și localizarea acestora. În fereastra principală vom regăsi toate aceste setări putând ulterior să le gestionăm cu ușurință.
Apelând butonul Adaug din meniul principal, intrăm în fereastra de configurare a unei clădiri noi.
În zona Detalii completăm: denumirea clădirii, locația, adresa completă, o scurtă descriere și dacă clădirea respectivă este sau nu activă.
Tot aici , putem selecta Gestiunea aferentă respectivei clădiri, mai ales în cazul în care dorim să avem câte o gestiune pentru fiecare locație.
În cea de-a doua fereastră - Organizare, din meniul principal apelăm asistentul: Generează automat organigrama clădirii, care permite generarea automată a structurii clădirii și crearea automată a culoarelor și camerelor.
Astfel putem defini care este numărul de etaje al clădirii, numărul de coloane de pe fiecare nivel și numărul de camere de pe fiecare sector.
Completăm mai departe câmpurile disponibile ce fac referire la numărul de etaje, sectoare, și numărul de camere pe sector. La apelarea butonului Generez, se vor crea automat palierele, etaljele și numărul de camere disponibile.
În urma generării organigramei clădirii, informațiile se vor afișa ca în imaginea următoare:
Pentru fiecare cameră, putem acum intra cu dublu-click să completăm detaliile, tipul de cameră, responsabilul de curățenie , etc. Toate informațiile introduse trebuie salvate cu butonul Salvez.
Întorcându-ne în modulul principal, avem posibilitatea de Grupare a informațiilor din cadrul modulului, de aranjare și afișare a clădirilor după anumite criterii (ex: grupare pe localitate), permitându-ne astfel să vedem, la selectarea respectivului filtru, doar clădirile din respectiva regiune.
Fereastra de Linkuri din cadrul aceluiași modul, permite atașarea de fișiere pentru fiecare clădire în parte . Putem atașa aici: poze ale camerelor, diverse documente aferente clădirilor pentru un acces rapid.
Totodată, opțiunea de Avertizări din partea dreaptă ne poate anunța prin email, mesagerie internă sau prin mesaj la intrarea în diverse module, atunci când expiră un document, când este necesară o noua operațiune pe cameră sau alte informații conform avertizărilor create.
Sunt active și opțiuni precum: Aprobări (creare de diverse fluxuri de aprobare sau de blocare a unor operații din cadrul modulului) , log operare ( pentru a vedea cine și ce operații realizează), Note ( pentru a scrie diverse comentarii aferente acestui modul).