Acest site folosește cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, iți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Vezi și politica noastră de confidențialitate

N E X U S
Nexus ERP

Nexus ERP progres

loading

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP


Prin prezentul material ne propunem să atingem următoarele obiective de studiu:

  • Prezentarea principalelor concepte şi documente care ţin de modulul de Producţie în Nexus ERP;
  • Realizarea de operaţiuni specifice fluxului de producţie în baza de date Nexus ERP;
  • Obţinerea de rapoarte relevante din sistem;
  • Implementarea unui scenariu de business, conform etapelor din procesul descris în problema următoare.

 

Problemă propusă spre rezolvare

Scop: producerea de sacouri, folosind o reţetă specifică simplificată. Producţia va fi vândută diverşilor clienţi.

Etapele pe care le vom parcurge sunt următoarele:

1. Achiziţia materiilor prime: 40 metri pătraţi stofă (55 lei/mp), 200 nasturi mari (2 lei/buc), 300 nasturi mici (1 leu/buc), 50 metri liniari de bandă întărire (15 lei/m), 30 papiote aţă neagră (12 lei/buc), 35 metri pătraţi căptuşeală (20 lei/mp), 50 pernuţe umeri (9 lei/buc).

2. Stabilirea reţetarului: o serie de 20 sacouri se realizează folosind: 20 mp stofă, 60 nasturi mari, 120 nasturi mici, 30 metri liniari bandă întărire, 10 papiote aţă neagră, 10 mp căptuşeală, 40 pernuţe umeri.

3. Lansarea comenzii de producţie pentru o serie de 20 de sacouri.

4. Realizarea producţiei, prin bonuri de consum.

5. Obţinerea producţiei de sacouri.

6. Vânzarea de produse finite (sacouri) către client.

7. Încasarea clientului.

8. Plata furnizorului

9. La final, diverse rapoarte:

a. Situaţia stocurilor

b. Situaţia clientului

c. Situaţia furnizorului

d. Situaţia trezoreriei

e. Notele contabile

f. Balanţa de verificare

 

În cele ce urmează, vom rezolva cerinţele problemei pas cu pas, încercând să evidenţiem aspectele principale ale fiecărei etape.

1. Achiziţia materiilor prime şi a componentelor

40 metri pătraţi stofă (55 lei/mp), 200 nasturi mari (2 lei/buc), 300 nasturi mici (1 leu/buc), 50 metri liniari de bandă întărire (15 lei/m), 30 papiote aţă neagră (12 lei/buc), 35 metri pătraţi căptuşeală (20 lei/mp), 50 pernuţe umeri (9 lei/buc).

Etapele principale ale acestei faze sunt următoarele:

  • Înregistrarea materiilor prime în nomenclatorul de produse;
  • Înregistrarea în nomenclatorul de parteneri a furnizorului TEXTILA SRL;
  • Înregistrarea unei facturi şi a unei note de intrare-recepţie de la furnizor pentru componentele specificate.

Pentru a înregistra materiile prime în nomenclatorul de produse, apelăm modulul Nomeclatoare si unelte/Administrare/Bunuri si servicii – Articole, conform cu Figura nr. 1.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 1 – Accesarea modulului pentru administrarea bunurilor şi serviciilor

 

Din partea superioară a ecranului acţionăm butonul Adaug/Produse şi pentru fiecare dintre produsele din lista noastră, trebuie să completăm formularul specific cu următoarele rubrici relevante:

  • Denumire: Stofă;
  • Clasa articol: Materii prime;
  • Tip produs: Produs obişnuit;
  • UM: Conform datelor din problemă;
  • TVA intrare/ieşire: cota de 21%.

Ca exemplu, macheta pentru materia primă Stofă este cea din Figura nr. 2.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 2 – Definirea produsului Stofă în nomenclatorul de produse din Nexus ERP

 

Facem menţiunea importantă că pentru produsul Stofă am definit o clasă de articole denumită Stofe. Ecranul cu informaţiile despre această clasă este disponibil în Figura nr. 3.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 3 – Definirea clasei Stofe

 

În ceea ce priveşte contul implicit asociat produselor din clasa Stofe, în tab-ul Conturi vom selecta contul 301 – MATERII PRIME, ca în Figura nr. 4.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 4 – Stabilirea contului implicit pentru clasa Stofe

 

După ce am definit datele relevante despre stofă ca materie primă, salvăm prin acţionarea butonului Validez din partea de sus a aplicaţiei.

Pentru o abordare simplificată a acestui exemplu, vom considera că toate celelalte materiale care intră în componenţa unui sacou (nasturi mari, nasturi mici, bandă întărire, papiote aţă neagră, căptuşeală, pernuţe umeri) fac parte dintr-o singură clasă cu denumirea Adiţionale textile. Ca urmare a adăugării acestor produse în baza de date, vom avea la final o listă similară cu cea din Figura nr. 5.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 5 – Lista materiilor prime pentru viitoare reţetă de producţie

 

După ce avem lista cu materiile prime din nomenclatorul de produse, vom înregistra în nomenclatorul de parteneri furnizorul TEXTILA SRL. Apelăm modulul Nomenclatoare si unelte/Functionale/Parteneri şi acţionăm butonul Adaug/Partener persoană juridică. Conform cu Figura nr. 6, vom completa datele definitorii ale noului nostru furnizor:

  • cod fiscal (datele s-ar prelua automat dacă ar fi un cod fiscal real, prin sincronizarea automată oferită de Nexus ERP);
  • denumire: TEXTILA SRL;
  • ţara: România;
  • localitate: Vaslui;
  • adresa: str. Croitorilor, nr. 5.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 6 – Datele furnizorului TEXTILA SRL

 

Pentru a salva noul furnizor în sistem, acţionăm butonul Validez din partea de sus a aplicaţiei. Este posibil să apară o atenţionare referitoare la faptul că valoarea codului fiscal este invalidă, în cazul în care am precizat un cod fiscal ipotetic.

Urmează acum să înregistrăm în sistem o achiziţie de materii prime de la furnizorul TEXTILA SRL, pe bază de factură şi notă de intrare-recepţie. Pentru a realiza acest lucru, accesăm modulul Intrari/Intrari/Facturi furnizori şi completăm antetul facturii cu datele relevante:

  • Tip document: Factura internă;
  • Gestiune: Depozit central;
  • Furnizor: TEXTILA SRL (selectăm din lista de parteneri disponibili în sistem);
  • Serie: F;
  • Număr: 2 (seria şi numărul facturii se completează în funcţie de datele existente pe factura reală a furnizorului).

Ulterior, pentru a adăuga produsele în interiorul facturii, acţionăm din partea de sus a aplicaţiei butonul Adaug/Articol şi, în ecranul care apare, avem grijă să selectăm contul 301 – MATERII PRIME. În rubrica Denumire completăm cuvântul Stofa şi acţionăm tasta Enter, conform cu Figura nr. 7.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 7 – Selectarea materiei prime Stofa pentru a fi adăugată în facture furnizorului

 

În fereastra care apare, completăm cantitatea (40) şi preţul unitar fără TVA (55), conform imaginii din Figura nr. 8, iar apoi acţionăm butonul Salvez.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 8 – Precizarea cantităţii şi a preţului unitar pentru materia primă Stofă

Efectuând aceste operaţiuni pentru fiecare produs în parte, obţinem factura din Figura nr. 9 şi apoi acţionăm butonul Validez din partea de sus a ecranului. În felul acesta, factura va fi înregistrată în sistemul Nexus ERP.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 9 – Completarea facturii cu materii prime de la furnizor

 

Pentru a realiza recepţia materiilor prime, este necesar să întocmim NIR-ul aferent facturii de la furnizor. Sistemul Nexus ERP permite automatizarea acestui proces prin acţionarea butonului Creez NIR din zona Operaţiuni din partea superioară a ecranului. Considerăm că recepţia materiilor prime decurge fără diferenţe cantitative sau calitative şi apăsăm butonul Genereaza, conform imaginii din Figura nr. 10.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 10 – Generarea automată a NIR-ului pe baza facturii de la furnizor

 

Rezultatul ar trebui să fie vizibil într-o fereastră de confirmare din Figura nr. 11, unde ne sunt afişate detaliile valorice ale NIR-ului ce tocmai a fost creat în sistemul Nexus ERP.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 11 – Confirmarea creării NIR-ului afferent facturii de la furnizor

 

Pentru a vedea NIR-ul efectiv, mergem în modulul Intrari/Intrari/Note de intrare receptie şi ne poziţionăm pe NIR-ul pe care tocmai l-am creat. Apoi acţionăm click-dreapta pe NIR şi din meniul contextual alegem opţiunea Rapoarte/Nota de intrare receptie – Formular. Rezultatul obţinut este raportul similar cu cel din Figura nr. 12.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 12 – Nota de intrare recepţie (NIR)

 

În acest moment, avem materiile prime intrare în patrimoniul firmei noastre şi ne putem convinge de acest lucru accesând modulul Stocuri/Stocuri/Materii prime, iar din lista care apare, acţionăm click dreapta pe un produs şi alegem din meniul contextual opţiunea Rapoarte/Fisa magazie, conform cu Figura nr. 13.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 13 – Accesarea raportului de tip Fişă de magazie

 

Rezultatul este unul detaliat, atât cantitativ cât şi valoric, conform cu Figura nr. 14.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 14 – Raportul cu fişa de magazie

 

Având materiile prime în stoc, următoarea etapă ar consta în definirea reţetarului pentru producţia de sacouri.

 

2. Stabilirea reţetarului

O serie de 20 sacouri se realizează folosind: 20 mp stofă, 60 nasturi mari, 120 nasturi mici, 30 metri liniari bandă întărire, 10 papiote aţă neagră, 10 mp căptuşeală, 40 pernuţe umeri.

Din punct de vedere al producţiei, într-un sistem ERP toate produsele finite se realizează în baza unei reţete de producţie, care poate include aspecte precum consumuri specifice de materii prime şi materiale, consum de energie, timpi alocaţia benzii de producţie, manoperă etc.

Recomandarea este ca mai întâi să adăugăm produsul finit (Sacou) în nomenclatorul de produse, apelând modulul Nomenclatoare si unelte/Administrare/Bunuri si servicii – Articole şi acţionând butonul Adaug/Produse. Completă datele definitorii ale produsului finit conform detaliilor din Figura nr. 15, având grijă să definim o clasă specifică intitulată Produse finite textile pentru care contul contabil este 345 – Produse finite.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 15 – Adăugarea produsului finit (Sacou) în nomenclator

 

În exemplul curent, vom avea o abordare simplificată care are în vedere deocamdată doar consumurile de materii prime. Astfel, mergem în modulul Productie/Productie/Catalog retete şi din partea superioară a ecranului acţionăm Adaug/Reteta Produs. Ca rezultat, se va deschide formularul din Figura nr. 16 în care vom fi atenţi la completarea următoarelor informaţii:

  • Produs/Serviciu: Sacou (produsul finit pe care l-am definit anterior în nomenclatorul de produse);
  • Data reţetei: 01.08.2025 (se va completa cu data reală a reţetei);
  • Gestiune: Depozit central (putem defini/selecta o altă gestiune, în funcţie de situaţia concretă din întreprindere);
  • Cantitate: 20 (în acest caz, reţeta de producţie este definită pentru un lot de 20 de sacouri).

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 16 – Formularul pentru adăugarea unei noi reţete de producţie

 

Urmează adăugarea „ingredientelor” sacoului, prin acţionarea butonului Adaug/Ingredient din secţiunea Articol din partea de sus a ecranului. În ecranele care apar, căutăm materiile prime necesare şi precizăm cantităţile aferente, conform specificaţiilor din problemă şi a imaginii din Figura nr. 17. Apoi acţionăm butonul Salvez.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 17 – Precizarea cantităţii de materie primă pentru reţetă

 

Repetând operaţiunile de adăugare pentru fiecare ingredient în parte, vom obţine în final reţeta completă din Figura nr. 18.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 18 – Stabilirea reţetarului complet (materii prime necesare)

 

Observăm că sistemul Nexus ERP precalculează costul total estimat al producţiei, pe baza datelor analitice pe care le-a precizat pentru fiecare materie primă în parte. Prin acţionarea butonului Validez vom înregistra întreaga reţetă în sistem, conform imaginii din Figura nr. 19.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 19 – Lista reţetelor din sistem

 

Având în vedere că până acum am definit reţeta de producţie şi avem stocurile de materii prime necesare, putem lansa o comandă pentru producţia unui lot de sacouri.

 

3. Lansarea comenzii de producţie

Comanda de productie se lanseaza pentru o serie de 20 de sacouri.

Din modulul Productie/Productie/Lansare productie acţionăm butonul Adaug din partea superioară a ecranului şi completăm datele din antetul comenzii de producţie, conform cu Figura nr. 20:

  • Serie: P;
  • Număr: 1;
  • Gestiune: Depozit central;
  • Centru de profit: Sectie Productie (definim ad-hoc acest centru de profit);
  • Data: 02.08.2025 (se completează în funcţie de contextul real).

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 20 – Lansarea unei noi comenzi de producţie

 

După ce am completat antetul comenzii de producţie, vom completa şi detaliile prin acţionarea butonului Adaug/Articol din secţiunea Articole din partea de sus a ecranului. Vom selecta produsul finit Sacou şi apoi precizăm reţeta de producţie în baza căreia se va realiza producţia, conform imaginii din Figura nr. 21. Trebuie să avem în vedere cantitatea de sacouri (20 buc) pe care dorim să o producem şi să completăm în mod corespunzător câmpul Cantitate. Observăm faptul că sistemul Nexus ERP ne oferă informaţii relevante despre comanda curentă:

  • Pe coloana Consum avem consumurile unitare din fiecare materie primă;
  • Pe coloana Necesar avem cantităţile necesare pentru întreaga comandă (în cazul de faţă, 20 buc sacouri);
  • Pe coloana Stoc avem cantităţile existente în acest moment în stoc;
  • Pe colona Pret avem preţul unitar al fiecărei materii prime.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 21 – Precizarea reţetei de producţie pentru comanda curentă

 

Prin acţionarea butonului Salvez şi apoi a butonului Validez, înregistrăm de fapt în sistem comanda completă, ca în Figura nr. 22.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 22 – Comanda de producţie completă

 

Pentru a vedea detalii relevante despre comanda de producţie, din partea de sus a ecranului apelăm Rapoarte/Antecalculaţie şi obţinem raportul detaliat din Figura nr. 23. Remarcăm că, pe baza datelor existente deja în sistem (reţetă de producţie, preţuri unitare, comandă), Nexus ERP oferă o antecalculaţie de cost pentru o unitate de produs finit de tip Sacou.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 23 – Antecalculaţia pentru o unitate de produs finit de tip Sacou

 

După ce am lansat comanda de producţie, putem trece la etapa următoarea din fluxul problemei.

 

4. Realizarea producţiei, prin bonuri de consum

Pentru a realiza producţia efectivă a celor 20 de sacouri, trebuie să „consumăm” materiile prime şi să le încorporăm în procesul de producţie, conform comenzii şi a reţetei aferente. Declanşăm înregistrarea unui bon de consum intrând pe comanda de producţie pe care am definit-o anterior şi apelând din partea de sus a ecranului butonul Generare documente/Bon de consum, conform cu Figura nr. 24.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 24 – Declanşarea producţiei efective prin bon de consum materiale

 

În ecranul care apare (Figura nr. 25), completăm datele necesare din antet: serie, număr, data, primitor. Observăm că bonul de consum include în mod automat reţeta de producţie care a fost precizată la momentul înregistrării comenzii de producţie. În acest fel, toate materiile prime necesare sunt incluse în mod corect pe bonul de consum.

Ca remarcă specială, acest formular necesită utilizarea unui carnet definit pentru bonurile de consum (pentru câmpul serie).

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 25 – Bonul de consum, pe baza comenzii de producţie şi a reţetei

 

După acţionarea butonului Genereaza, valoarea câmpului Status devine OK şi este evidenţiată prin culoarea verde.

Bonul de consum a fost generat automat şi poate fi regăsit integral în modulul Iesiri/Iesiri/Bon de consum materiale. Dacă ne poziţionăm pe bonul de consum şi acţionăm click-dreapta, putem apela opţiunea Vizualizare articole contabile pentru a vedea în mod analitic articolele contabile aferente consumurilor de materii prime, ca în Figura nr. 26.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 26 – Articolele contabile aferente bonului de consum

 

De asemenea, putem vedea bonul de consum detaliat prin apelarea din partea de sus a ecranului a butonului Rapoarte/Bon de consum materii prime si materiale – Formular, ceea ce ne va genera documentul din Figura nr. 27.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 27 – Bonul de consum

 

Remarcăm faptul că în acest raport, bonul de consum este „legat” de comanda de producţie aferentă, după cum apare în zona de Observatii.

După ce producţia este realizată pe baza materiilor prime consemnate în bonul de consum, putem trece la etapa următoare din acest scenariu de lucru.

 

5. Obţinerea producţiei

Pentru o înregistra obţinerea producţiei de sacouri, este necesar să întocmim un document de tip Bon de predare. Vom merge pe scenariul că producţia celor 20 de sacouri se realizează integral, fără consumuri adiţionale faţă de reţeta aferentă comenzii de producţie. Astfel, vom deschide comanda de producţie numărul P-1 din modulul Productie/Productie/Lansare productie şi din partea de sus a ecranului acţionăm butonul Generare documente/Bon de predare. Este posibil ca în prealabil să fie necesar să definim un carnet de numere pe care să-l asociem gestiunii pe care lucrăm. În ecranul din Figura nr. 28 trebuie să bifăm linia aferente sacourilor obţinute şi apoi să acţionăm butonul Salvez.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 28 – Generarea bonului de predare pentru producţia de sacouri

 

Bonul de producţie s-a generat automat şi poate fi accesat în modulul Intrari/Intrari/Bonuri de predare a productiei, conform cu Figura nr. 29.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 29 – Bonul de predare a producţiei

 

Nota contabilă aferentă obţinerii producţiei de sacouri poate fi accesată prin click-dreapta pe bonul de predare a producţiei şi alegerea opţiunii Vizualizare articole contabile din meniul contextual. Rezultatul este cel din Figura nr. 30.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 30 – Nota contabilă aferentă bonului de predare a producţiei finite

 

Având producţia finită în stoc, putem trece acum la următoarea etapă a problemei.

 

6. Vânzarea de produse finite către client

Pentru a vinde o parte din produsele finite către client, apelăm modulul Iesiri/Iesiri/Facturi clienti şi acţionăm butonul Adaug/Articol şi completăm antetul facturii cu următoarele câmpuri:

  • Tip document: Factura internă;
  • Serie: FC (seria şi numărul vor fi generate de carnetul asociat, dacă este cazul);
  • Gestiune: Depozit central;
  • Client: Ionescu Maria;
  • Data: 22.08.2025.

Apoi, pentru a completa liniile de factură, acţionăm butonul Adaug/Articol din partea de sus a formularului şi selectăm pentru contul 345 – PRODUSE FINITE elementul Sacou. În ecranul care apare conform cu Figura nr. 31, vom completa clientul, cantitatea şi preţul de vânzare fără TVA. În exemplul curent, vindem 12 sacouri la un preţ de 233 lei fără TVA.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 31 – Completarea facturii client cu produsele finite vândute

 

Prin acţionarea butoanelor Salvez şi Validez vom salva şi înregistra în sistem factura cu produsele finite vândute către client, iar apoi putem trece la următorul punct din cadrul acestui scenariu.

 

7. Încasarea clientului

Pentru încasarea integrală a facturii anterioare care a fost emisă clientului, intrăm pe factura în cauză şi acţionăm butonul Incasare din partea de sus a formularului. Vom selecta contul de trezorerie dorit (în cazul de faţă am ales 5311 – Casa în lei) şi apoi vom completa seria şi numărul chitanţei. Conform imaginii din Figura nr. 32, observăm că sistemul Nexus ERP completează automat suma integrală şi o explicaţie relevantă pentru chitanţă.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 32 – Chitanţa emisă clientului

 

8. Plata furnizorului

Pentru a realiza plata parţială a facturii de la furnizorul TEXTILA SRL, ne poziţionăm pe factura respectivă în modulul Intrari/Intrari/Facturi furnizori şi deschidem documentul. În partea de sus a formularului acţionăm butonul Plata din zona Operatiuni şi selectăm contul de trezorerie din care facem plata (în cazul nostru este vorba despre 5311 – Casa în lei). În ecranul care apare, vom preciza seria şi numărul chitanţei de plată. Având în vedere că ne propunem să realizăm o plată parţială, vom modifica în mod corespunzător Suma totală la valoarea de 2500 lei, conform cu Figura nr. 33.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 33 – Chitanţa pentru plata parţială a facturii de la furnizor

 

9. La final, diverse rapoarte

a. Situaţia stocurilor

Pentru a vizualiza situaţia produselor finite, intrăm în modulul Stocuri/Stocuri/Produse si semifabricate, poziţionăm pe produsul finit cu denumirea Sacou şi acţionăm click-dreapta pentru a selecta opţiunea Rapoarte/Fisa de magazie. Rezultatul este raportul din Figura nr. 34.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 34 – Fişa de magazine pentru produsul finit

 

Într-un mod oarecum similar, pentru a vedea situaţia materiilor prime, accesăm modulul Stocuri/Stocuri/Materii prime, şi din partea de sus a ecranului accesăm butonul Rapoarte/Fişa de magazie, obţinând raportul detaliat din Figura nr. 35.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 35 – Fişa de magazine materii prime

 

b. Situaţia clientului

Pentru a vizualiza un raport relevant despre client, apelăm modulul B.I./Urmarire parteneri/Urmarire clienti şi ne poziţionăm, în lista de clienţi, pe clientul pentru care dorim să obţinem informaţii (în cazul nostru, Ionescu Maria). Acţionăm click-dreapta pe client şi din meniul contextual selectăm opţiunea Rapoarte/Fisa client. Rezultatul este obţinut instant şi este cel din Figura nr. 36, unde avem acces la informaţiile analitice despre situaţia clientului.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 36 – Raportul cu fişa clientului

 

c. Situaţia furnizorului

Vizualizarea situaţiei furnizorului se realizează foarte uşor prin accesarea modulului B.I./Urmarire parteneri/Urmarire furnizori. Ne poziţionăm pe furnizorul de care suntem interesaţi (în cazul nostru este vorba despre TEXTILA SRL) şi acţionăm click-dreapta pe linia aferentă lui. Din meniul contextual, selectăm opţiunea Rapoarte/Fişa furnizor şi obţinem rapid situaţia analitică din Figura nr. 37.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 37 – Raportul cu fişa furnizorului

 

d. Situaţia trezoreriei

Operaţiunile de tip încasare sau plată pe care le-am efectuat în cadrul acestei probleme au fost înregistrate prin intermediul casieriei. Ele vor putea fi vizualizate prin accesarea modulului Financiar/Financiar – lei/Casa in lei, iar din partea de sus a aplicaţiei selectăm Rapoarte/Jurnal de casă. Stabilind contul 5311 – Casa in lei ca fiind cea de care suntem interesaţi, obţinem foarte rapid raportul din Figura nr. 38.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 38 – Jurnalul de casă pentru casa în lei

 

e. Notele contabile

Pentru a genera şi vizualiza toate notele contabile generate de sistem, trebuie să parcurgem doi paşi:

  • Modulul Contabilitate/Contabilitate financiara/Colectez articole B.V. şi acţionăm butonul Colectez din partea de sus a ecranului. Selectăm opţiunea Colectează TOATE modulele şi acţionăm butonul Colectare. S-ar putea ca operaţiunea de colectare a tuturor notelor contabile să dureze un timp ceva mai îndelungat.
  • Modulul Contabilitate/Contabilitate financiara/Articole contabile B.V. şi acţionăm optiunea Rapoarte/Jurnal articole contabile din partea de sus a ecranului.

Rezultatul este cel din Figura nr. 39.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 39 – Jurnalul cu articolele contabile

 

f. Balanţa de verificare

Accesăm modulul Contabilitate/Contabilitate financiară/Balanta de verificare şi din meniul superior acţionăm Rapoarte/Balanta de verificare. Rezultatul este unul similar cu cel din Figura nr. 40.

Studiu de caz - Procesul de producţie în Nexus ERP

Figura nr. 40 – Balanţa de verificare

 

La finalul acestui capitol, vă propunem câteva întrebări şi exerciţii de verificare:

  • Cum se adaugă o nouă materie primă în Nexus ERP?
  • Cum se adaugă un nou produs finit în Nexus ERP?
  • Cum se adaugă un nou partener?
  • Cum se defineşte o reţetă de producţie?
  • Cum se înregistrează un NIR pentru o factură primită de la un furnizor?
  • Cum se înregistrează darea în consum a materiilor prime prin bonuri de consum?
  • Cum se înregistrează producţia obţinută prin bonuri de predare?
  • Cum se înregistrează plata/încasarea totală sau parţială a unei facturi?
  • Cum se vizualizează fişa de magazie pentru un element de stoc?
  • Cum se vizualizează fişa de client/furnizor?
  • Cum se vizualizează registrul de casă?
  • Cum se generează notele contabile?
  • Cum se vizualizează jurnalul articolelor contabile?
  • Cum se vizualizează balanţa de verificare?

  •     Studiu de caz - Operatiuni economice de bază în Nexus ERP
  • Studiu de caz - Producţie prin dezasamblare